Můj dobrý kamarád jí má, jsme denně v kontaktu, takže základní info o autě vím.
Je to kombi, manuál, 12/2006. 171kw, bez DPF. Celkem sociální výbava, nemá kůži (nechtěl), nemá vyhřívané sedačky ( taky nechtěl), nemá navi ( to je mu jedno).
Kupoval jí přesně před pěti lety, po jednom majiteli, původ CZ, najeto 130tkm, nyní 320 tkm. Zásadní při koupi byla možnost nastavení prodloužení sedáku. Měří totiž 198 cm a z normálních aut ( rozuměj Mondeo, Passat atd ) ho hrozně bolí nohy. Tady je spokojen. S autem nebyl nikdy žádný problém, okolo 250tkm měnil vstřiky, což vyšlo asi na 40t (repas) a okolo 300tkm nějaké kladky v motoru, cca 10t. Rozvody zatím nedělal, prý není třeba. Jinak baterka, brzdy, spotřební věci.
Tankuje Globus apod., vždy leje aditivum VIF, jezdí spíš defenzivně a podle předpisů, a spotřebu okolo 8 litrů. S autem je spokojen, pravda, vzhledem k jeho 130kg je sedačka řidiče po smrti, ale auto jako celek funguje spolehlivě, žádné nečekané investice nikdy nechtělo. Pneu má 16", jak letní, tak zimní. Olej mění po 15tkm.
Co mě ovšem dost překvapilo, letos v zimě trefil srnku či co. Auto trochu pochroumané vpředu, lehce, normálně fungovalo a jezdilo ještě 3 týdny, než bylo volno v servisu. Má pojistku, takže oprava v autorizovaném servisu- měnili masku, intercoler, nějaké hadičky...a faktura na 123 tisíc
Pojišťovna se zdráhala proplatit, proč u tak vysoké škody nebyla volána PČR. Ovšem kdo mohl tušit, že z lehce polámané mřížky pod přední maskou se vyklube škoda přes sto litrů...
Havarijní pojistka tedy naprostá nutnost. Jinak bych z jeho pohledu označil tento model za velmi spolehlivý, sám uvažuje že ještě dva roky si jí ponechá, není důvod proč by neměla najet 400tkm bez zásadních problémů. Svou roli i jistě hraje že je to manuál a bez filtru pevných částic, takže dva zásadní problémy eliminovány...