0
back
 

diskuze k tématu: Audi A6 2006 nebo Ford Mondeo 2008?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 19.02.2013 23:03, Audi A6 2006 nebo Ford Mondeo 2008?
Dobrý den,

vybírám velké ojeté kombi, jezdím docela málo (cca 10 tis./rok), ale hlavně dálky - na výlety. Volba padla na toto:

- Ford Mondeo kombi 2008 - nájezd okolo 120 tis. km (1.8 nebo 2.0 diesel)
- Audi A6 Avant 2006 - nájezd okolo 250 tis. km (2.0 nebo 2.7, ev. 3.0 diesel)

Cenově jsou obě sehnat z Německa do 200 tis. Kč v rozumné výbavě (tempomat, parkovací senzory), Audi často mívá v té ceně ještě luxus navíc (quattro, kůže, blbůstky..), což nevyžaduji, ale potěší to.

Co vybrat? Tahle varianta Audi A6 je podle Dekry snad nejspolehlivějším autem vůbec, ale zase - má to cenu za 2 roky stáří a 120 tisíc kilometrů navíc? Dle TÜV je zase Mondeo 2008 spolehlivější než A6 2006 (když se neuvažují kilometry). Taky se bojím, že mechanik uvidí Audinu a řekne si \"Jo, pán má prachy, tak ho natáhnu.\" :D :( Fordíků je víc, takže opravy na koleně a z vrakáče mi dávají trochu větší jistotu. Možná bych se u Audiny bál zlodějů. Ale holt je to krásná Audinka.

DILEMA, jak z toho?

Díky!
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Wednesday 20.02.2013 09:33, vtip?
já bych ty lidi někdy mlátil...
respond
ttoomm
number of posts2
date of registration20.02.2013
Wednesday 20.02.2013 16:26, RE: vtip?
tomaskrtek posted by:
já bych ty lidi někdy mlátil...


Můžete mi prosím vysvětlit, proč je to vtip? Ty auta jsou stejně velká a stejně drahá, ale jako laik neodhadnu další kritéria (spolehlivost atd.). Děkuji.
respond
nicco
number of posts49
date of registration15.12.2010
Wednesday 20.02.2013 16:50, d
Proc diesel na tak malo km? Vetsi vyber ojetin?
respond
pohanka
number of posts13
date of registration08.01.2013
Wednesday 20.02.2013 17:09, Stejné ceny???
Ceny mi moc podobné i s ohledem na ročník moc srovnatelné nepřipadají. Za stejnou cenu koupím buď luxusní mondeo nebo nejzhuntovanější audinu, ale pozor - bude F TDI a to se dnes bere Osobně bych volil Mondeo s benzínovým 2.0, tam asi chybu nelze udělat. A servis, pokud to nebudete servisovat ve značkovém tak nevím proč by Vás měl někdo natáhnout jen proto, že máte Audi. Automechaniků je hromada a nějakej ten solidní se určitě najde.
respond
zeneva
number of posts75
date of registration24.08.2009
Wednesday 20.02.2013 17:11, servis
velky kombiky za stejny prachy - fajn, ale asi bych se kouknul na cenu servisu. Vzhledem k tomu, ze ma audi vic najeto, ceka Vas driv servis a vymeny spotrebnich veci. Tlumice, kotouce, ... - proste vse ma najeto dvakrat vic. Na druhou stranu, pokud audi jezdilo v nemecku jen po dalnicich, tak muze byt v lepsim stavu nez mondeo s polovicnimi km pouzivany na courani po meste...
drzim palce na stastny vyber a cenove akceptovatelny provoz.
v audi budete za vetsiho frajera holt chlapsky ego je nekdy dulezitejsi nez rozum.
zkusil bych spocitat naklady na servis, cenu nahradnich dilu, pojistku, zvazit kde parkujete (audi bude zavistivce drazdit rozhodne vic), atd
respond
ttoomm
number of posts2
date of registration20.02.2013
Wednesday 20.02.2013 19:11, RE: servis
zeneva posted by:
velky kombiky za stejny prachy - fajn, ale asi bych se kouknul na cenu servisu. Vzhledem k tomu, ze ma audi vic najeto, ceka Vas driv servis a vymeny spotrebnich veci. Tlumice, kotouce, ... - proste vse ma najeto dvakrat vic. Na druhou stranu, pokud audi jezdilo v nemecku jen po dalnicich, tak muze byt v lepsim stavu nez mondeo s polovicnimi km pouzivany na courani po meste... drzim palce na stastny vyber a cenove akceptovatelny provoz.v audi budete za vetsiho frajera holt chlapsky ego je nekdy dulezitejsi nez rozum.zkusil bych spocitat naklady na servis, cenu nahradnich dilu, pojistku, zvazit kde parkujete (audi bude zavistivce drazdit rozhodne vic), atd


TDI/benzín je mi skoro jedno, ale pokud by byly stejně drahé, bral bych spíš asi TDI. Myslím, že i s tím mým ročním nájezdem a stále narůstající ceně PHM by nafta vyšla výhodněji i za ceny vyššího rizika dražších oprav a pravidelné výměny filtrů a zpravidla většího množství oleje. Na PHM bych s naftou oproti benzínu při současných cenách ušetřil 5 000 Kč ročně.

A6ka v benzínu je hodně žíznivá a u Mondea je mi to skoro jedno. Takže asi jo, budu hledat spíš to Mondeo, ale pokud bude o 20 tis. levnější benzín než nafta, tak jdu do něj. U Mondea (v benzínu) s menším nájezdem spíš neudělám chybu než u A6ky TDI s +/- 250 tkm. A řešit spoléhat na rekmalace - děkuju nechci - z toho ještě zešedivím.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Wednesday 20.02.2013 19:50, mno
mno takže za mě a ze zkušeností mých nebo přátel asi takhle:

řešit servis resp jeho cenu je nesmysl, sežeň si dobrýho servisáka garážistu nebo prostě neautorizovaný servis - cena bude stejná. moje zkušenost je ta že autorizované servisy v ČR nestojí za moc a vždy se mi vyplatil solidní normální servis.

rozdíl v ceně dílů audi a ford není nijak markantní, popř. lze použít kvalitní druhovýrobu

k mondeu: supr podvozek, výborný benzínový 4 válcový motory, ale mě se mondeo třeba nelíbí no.. diesely se serou stejně jako u ostatních značek (vstřiky, čerpadla, setrváky, fltry atd...), sype se elektroinstalace a rezne to trochu

k audi:
výborný zpracování, pěknej design ale motory V6 benzíny - problémy s rozvody (2,4 a 3,2 sypou se a jsou drahý) 2,8 jakž takž...ale taky na výdrž žádný zázrak

V6 TDI prostě diesel pro který platí výše uvedené u fordu, navrch problémy se startéry (poddimenzované díly),
problémy s elektroinstalací a slabší brzdy (pardón podle mě to prostě kdovíco není)

4 válce bych vyloučil úplně - jsou na A6 slabé - resp jen dostačující
u tdi navíc pozor na modely které mají vačky uložené bez šál-vydírají se zvlášt pokud nějaký trotl dodržuje longlife interval výměny oleje nebo používá 0W 30....

osobně bych přemýšlel nad:
mondeem 2,0 benzín, nebo turbo benzín (podstatně víc žere ale jede), tdci spíš ne

A6kou pouze 4,2 (je nejspolehlivější, jede a žere) a nebo pěkným zachovalým 3,0TDI...

řešit rozdíl 5tkč ročně benzín/diesel není na místě....pokud by ta úspora byla aspoň 15tkč tak ano...stačí vyměnit turbo za 15 (pod cenou) a kde js s úsporama na další 3 roky....as tak

takže je to o prioritách a osobním výběru podle mě
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Wednesday 20.02.2013 19:50, RE: Stejné ceny???
pohanka posted by:
Ceny mi moc podobné i s ohledem na ročník moc srovnatelné nepřipadají. Za stejnou cenu koupím buď luxusní mondeo nebo nejzhuntovanější audinu, ale pozor - bude F TDI a to se dnes bere Osobně bych volil Mondeo s benzínovým 2.0, tam asi chybu nelze udělat. A servis, pokud to nebudete servisovat ve značkovém tak nevím proč by Vás měl někdo natáhnout jen proto, že máte Audi. Automechaniků je hromada a nějakej ten solidní se určitě najde.


S mondeem ve dvoulitrovém benzínu skoro nejde udělat chyba - bohužel lež jako věž. Naprostá většina těchto aut je ojetých do krajnosti nebo je o 30-50 tisíc dražší než porovnatelná nafta. Hledal jsem takový vůz do rodina přes půl roku a ve finále se koupila dvoulitrová nafta 103kw - výběr je neporovnatelně větší.
U A6 bych také zvolil naftu, benzíny mají nespolehlivé rozvody, kromě 2,0 TFSI a ten je ve velkém autě nepěkně rozežraný.
respond
pohanka
number of posts13
date of registration08.01.2013
Wednesday 20.02.2013 21:19, RE: Stejné ceny???
Pavlik posted by:
pohanka posted by:
Ceny mi moc podobné i s ohledem na ročník moc srovnatelné nepřipadají. Za stejnou cenu koupím buď luxusní mondeo nebo nejzhuntovanější audinu, ale pozor - bude F TDI a to se dnes bere Osobně bych volil Mondeo s benzínovým 2.0, tam asi chybu nelze udělat. A servis, pokud to nebudete servisovat ve značkovém tak nevím proč by Vás měl někdo natáhnout jen proto, že máte Audi. Automechaniků je hromada a nějakej ten solidní se určitě najde.
S mondeem ve dvoulitrovém benzínu skoro nejde udělat chyba - bohužel lež jako věž. Naprostá většina těchto aut je ojetých do krajnosti nebo je o 30-50 tisíc dražší než porovnatelná nafta. Hledal jsem takový vůz do rodina přes půl roku a ve finále se koupila dvoulitrová nafta 103kw - výběr je neporovnatelně větší. U A6 bych také zvolil naftu, benzíny mají nespolehlivé rozvody, kromě 2,0 TFSI a ten je ve velkém autě nepěkně rozežraný.


Až na té dvoulitrové naftě vyměníte spojku, dvouhmotu, EGR, turbo, vstřiky atd. tak si vzpomenete proč jsou ty benzíny dražší
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Wednesday 20.02.2013 23:29, RE: Stejné ceny???
pohanka posted by:
Pavlik posted by:
pohanka posted by:
Ceny mi moc podobné i s ohledem na ročník moc srovnatelné nepřipadají. Za stejnou cenu koupím buď luxusní mondeo nebo nejzhuntovanější audinu, ale pozor - bude F TDI a to se dnes bere Osobně bych volil Mondeo s benzínovým 2.0, tam asi chybu nelze udělat. A servis, pokud to nebudete servisovat ve značkovém tak nevím proč by Vás měl někdo natáhnout jen proto, že máte Audi. Automechaniků je hromada a nějakej ten solidní se určitě najde.
S mondeem ve dvoulitrovém benzínu skoro nejde udělat chyba - bohužel lež jako věž. Naprostá většina těchto aut je ojetých do krajnosti nebo je o 30-50 tisíc dražší než porovnatelná nafta. Hledal jsem takový vůz do rodina přes půl roku a ve finále se koupila dvoulitrová nafta 103kw - výběr je neporovnatelně větší. U A6 bych také zvolil naftu, benzíny mají nespolehlivé rozvody, kromě 2,0 TFSI a ten je ve velkém autě nepěkně rozežraný.
Až na té dvoulitrové naftě vyměníte spojku, dvouhmotu, EGR, turbo, vstřiky atd. tak si vzpomenete proč jsou ty benzíny dražší


Kámoš koupil od tchána 5ti leté Mondeo 96 kW, 2003 (50 tisíc pod tržní cenou tak do toho šel). Jasný původ servisované, 200 tkm. Teď má na tacho 270 tisíc. Už měnil spojku. Garážista mu to nejdřív slíbil za 20 tisíc, nakonec to vyšlo na 27 tisíc. V autorizáku by to už o moc asi dražší neměl o záruce nemluvě. A teď mu začalo odcházet čerpadlo. Prý jede na D1 a chcípne mu motor. Takže startuje ve 130 km/h přičemž mu během toho zhasnou světla. No říkal že už to čerpadlo opravovat nebude a koupí brzo něco jiného. Tohle by se mu evidentně s benzínem nestalo. Teda až na vířivé klapky v sání u Mondea. Ale jsou auta co mají skoro stejný benzínový 2.0L jako mondeo a problém s klapkami v sání nemají

Každopádně diesla v osobáku fakt jedině nového a jen když budu jezdit aspoň 30-40 tkm za rok, jinak ani náhodou. A pokud bych takového diesla opravdu koupil, tak budu doufat, že za 5 let najdu podobného kupce co na svůj nájezd 10 tkm za rok preferuje naftu.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 20.02.2013 23:50, RE: Stejné ceny???
Petr S posted by:
pohanka posted by:
Pavlik posted by:
pohanka posted by:
Ceny mi moc podobné i s ohledem na ročník moc srovnatelné nepřipadají. Za stejnou cenu koupím buď luxusní mondeo nebo nejzhuntovanější audinu, ale pozor - bude F TDI a to se dnes bere Osobně bych volil Mondeo s benzínovým 2.0, tam asi chybu nelze udělat. A servis, pokud to nebudete servisovat ve značkovém tak nevím proč by Vás měl někdo natáhnout jen proto, že máte Audi. Automechaniků je hromada a nějakej ten solidní se určitě najde.
S mondeem ve dvoulitrovém benzínu skoro nejde udělat chyba - bohužel lež jako věž. Naprostá většina těchto aut je ojetých do krajnosti nebo je o 30-50 tisíc dražší než porovnatelná nafta. Hledal jsem takový vůz do rodina přes půl roku a ve finále se koupila dvoulitrová nafta 103kw - výběr je neporovnatelně větší. U A6 bych také zvolil naftu, benzíny mají nespolehlivé rozvody, kromě 2,0 TFSI a ten je ve velkém autě nepěkně rozežraný.
Až na té dvoulitrové naftě vyměníte spojku, dvouhmotu, EGR, turbo, vstřiky atd. tak si vzpomenete proč jsou ty benzíny dražší
Kámoš koupil od tchána 5ti leté Mondeo 96 kW, 2003 (50 tisíc pod tržní cenou tak do toho šel). Jasný původ servisované, 200 tkm. Teď má na tacho 270 tisíc. Už měnil spojku. Garážista mu to nejdřív slíbil za 20 tisíc, nakonec to vyšlo na 27 tisíc. V autorizáku by to už o moc asi dražší neměl o záruce nemluvě. A teď mu začalo odcházet čerpadlo. Prý jede na D1 a chcípne mu motor. Takže startuje ve 130 km/h přičemž mu během toho zhasnou světla. No říkal že už to čerpadlo opravovat nebude a koupí brzo něco jiného. Tohle by se mu evidentně s benzínem nestalo. Teda až na vířivé klapky v sání u Mondea. Ale jsou auta co mají stejný benzínový 2.0L jako mondeo a problém s klapkami v sání nemají Každopádně diesla fakt jedině nového a když budu jezdit aspoň 30-40 tkm za rok, jinak ani náhodou.


Takže spojka za 27 tisíc Kč během 70 tkm nám dělá 38 hal/km, což odpovídá litru na spotřebě navíc. Čerpadlo asi nebude finančně lepší, tak to máme další litřík, takže to je přesně ten rozdíl mezi spotřebou 2- litrového benzínu a nafty, ale když to někdo chce, má to mít se vší parádou.
A už kašlu na to tady někomu něco radit. Když tady tazatel napíše, že chce investovat 200 tisíc do auta a pak se snaží o roční úsporu na palivu 5 tisíc Kč, přičemž na roční náklad takovýho auta mu asi 50 stačit nebude, na to se dá fakt asi reagovat jak píše tomaskrtek.
Psal jsem to v jiným vláknu. S naftou bych při svém provozu ušetřil 7% z celkových nákladů. Těch 7% vnímám, jako příplatek za komfort, který mi nabízí benzínový motor. Pan motor, oproti tomu, co se do aut v poslední době montuje.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Thursday 21.02.2013 00:07, RE: Stejné ceny???
David V posted by:
Petr S posted by:
pohanka posted by:
Pavlik posted by:
pohanka posted by:
Ceny mi moc podobné i s ohledem na ročník moc srovnatelné nepřipadají. Za stejnou cenu koupím buď luxusní mondeo nebo nejzhuntovanější audinu, ale pozor - bude F TDI a to se dnes bere Osobně bych volil Mondeo s benzínovým 2.0, tam asi chybu nelze udělat. A servis, pokud to nebudete servisovat ve značkovém tak nevím proč by Vás měl někdo natáhnout jen proto, že máte Audi. Automechaniků je hromada a nějakej ten solidní se určitě najde.
S mondeem ve dvoulitrovém benzínu skoro nejde udělat chyba - bohužel lež jako věž. Naprostá většina těchto aut je ojetých do krajnosti nebo je o 30-50 tisíc dražší než porovnatelná nafta. Hledal jsem takový vůz do rodina přes půl roku a ve finále se koupila dvoulitrová nafta 103kw - výběr je neporovnatelně větší. U A6 bych také zvolil naftu, benzíny mají nespolehlivé rozvody, kromě 2,0 TFSI a ten je ve velkém autě nepěkně rozežraný.
Až na té dvoulitrové naftě vyměníte spojku, dvouhmotu, EGR, turbo, vstřiky atd. tak si vzpomenete proč jsou ty benzíny dražší
Kámoš koupil od tchána 5ti leté Mondeo 96 kW, 2003 (50 tisíc pod tržní cenou tak do toho šel). Jasný původ servisované, 200 tkm. Teď má na tacho 270 tisíc. Už měnil spojku. Garážista mu to nejdřív slíbil za 20 tisíc, nakonec to vyšlo na 27 tisíc. V autorizáku by to už o moc asi dražší neměl o záruce nemluvě. A teď mu začalo odcházet čerpadlo. Prý jede na D1 a chcípne mu motor. Takže startuje ve 130 km/h přičemž mu během toho zhasnou světla. No říkal že už to čerpadlo opravovat nebude a koupí brzo něco jiného. Tohle by se mu evidentně s benzínem nestalo. Teda až na vířivé klapky v sání u Mondea. Ale jsou auta co mají stejný benzínový 2.0L jako mondeo a problém s klapkami v sání nemají Každopádně diesla fakt jedině nového a když budu jezdit aspoň 30-40 tkm za rok, jinak ani náhodou.
Takže spojka za 27 tisíc Kč během 70 tkm nám dělá 38 hal/km, což odpovídá litru na spotřebě navíc. Čerpadlo asi nebude finančně lepší, tak to máme další litřík, takže to je přesně ten rozdíl mezi spotřebou 2- litrového benzínu a nafty, ale když to někdo chce, má to mít se vší parádou.A už kašlu na to tady někomu něco radit. Když tady tazatel napíše, že chce investovat 200 tisíc do auta a pak se snaží o roční úsporu na palivu 5 tisíc Kč, přičemž na roční náklad takovýho auta mu asi 50 stačit nebude, na to se dá fakt asi reagovat jak píše tomaskrtek.Psal jsem to v jiným vláknu. S naftou bych při svém provozu ušetřil 7% z celkových nákladů. Těch 7% vnímám, jako příplatek za komfort, který mi nabízí benzínový motor. Pan motor, oproti tomu, co se do aut v poslední době montuje.


No pro kámoše to nebylo těžké rozhodování. Protože měl 50 tisíc slevu (5tileté auto za 80 tisíc) a jasný původ a garantovaný nájezd. Ale koupit nějakého diesla někde v bazaru, tak je s velkou pravděpodobností stočený na polovinu a možná i bouraný.

Jinak kámoš se mě tehdy ptal na můj názor jestli do toho má jít. Ta jsem mu říkal že má proti benzínu riziko, že mu něco z těhle "klasických" věcí odejde. Ale že vzhledem k původu a slevě od tchána bych do toho asi taky šel. On nakonec, že tyhle řěci o čerpadlech, turbech apod. jsou stejně jen vyjímky a fámy, že diesl vydrží víc...
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 21.02.2013 00:16, RE: Stejné ceny???
Petr S posted by:
David V posted by:
Petr S posted by:
pohanka posted by:
Pavlik posted by:
pohanka posted by:
Ceny mi moc podobné i s ohledem na ročník moc srovnatelné nepřipadají. Za stejnou cenu koupím buď luxusní mondeo nebo nejzhuntovanější audinu, ale pozor - bude F TDI a to se dnes bere Osobně bych volil Mondeo s benzínovým 2.0, tam asi chybu nelze udělat. A servis, pokud to nebudete servisovat ve značkovém tak nevím proč by Vás měl někdo natáhnout jen proto, že máte Audi. Automechaniků je hromada a nějakej ten solidní se určitě najde.
S mondeem ve dvoulitrovém benzínu skoro nejde udělat chyba - bohužel lež jako věž. Naprostá většina těchto aut je ojetých do krajnosti nebo je o 30-50 tisíc dražší než porovnatelná nafta. Hledal jsem takový vůz do rodina přes půl roku a ve finále se koupila dvoulitrová nafta 103kw - výběr je neporovnatelně větší. U A6 bych také zvolil naftu, benzíny mají nespolehlivé rozvody, kromě 2,0 TFSI a ten je ve velkém autě nepěkně rozežraný.
Až na té dvoulitrové naftě vyměníte spojku, dvouhmotu, EGR, turbo, vstřiky atd. tak si vzpomenete proč jsou ty benzíny dražší
Kámoš koupil od tchána 5ti leté Mondeo 96 kW, 2003 (50 tisíc pod tržní cenou tak do toho šel). Jasný původ servisované, 200 tkm. Teď má na tacho 270 tisíc. Už měnil spojku. Garážista mu to nejdřív slíbil za 20 tisíc, nakonec to vyšlo na 27 tisíc. V autorizáku by to už o moc asi dražší neměl o záruce nemluvě. A teď mu začalo odcházet čerpadlo. Prý jede na D1 a chcípne mu motor. Takže startuje ve 130 km/h přičemž mu během toho zhasnou světla. No říkal že už to čerpadlo opravovat nebude a koupí brzo něco jiného. Tohle by se mu evidentně s benzínem nestalo. Teda až na vířivé klapky v sání u Mondea. Ale jsou auta co mají stejný benzínový 2.0L jako mondeo a problém s klapkami v sání nemají Každopádně diesla fakt jedině nového a když budu jezdit aspoň 30-40 tkm za rok, jinak ani náhodou.
Takže spojka za 27 tisíc Kč během 70 tkm nám dělá 38 hal/km, což odpovídá litru na spotřebě navíc. Čerpadlo asi nebude finančně lepší, tak to máme další litřík, takže to je přesně ten rozdíl mezi spotřebou 2- litrového benzínu a nafty, ale když to někdo chce, má to mít se vší parádou.A už kašlu na to tady někomu něco radit. Když tady tazatel napíše, že chce investovat 200 tisíc do auta a pak se snaží o roční úsporu na palivu 5 tisíc Kč, přičemž na roční náklad takovýho auta mu asi 50 stačit nebude, na to se dá fakt asi reagovat jak píše tomaskrtek.Psal jsem to v jiným vláknu. S naftou bych při svém provozu ušetřil 7% z celkových nákladů. Těch 7% vnímám, jako příplatek za komfort, který mi nabízí benzínový motor. Pan motor, oproti tomu, co se do aut v poslední době montuje.
No pro kámoše to nebylo těžké rozhodování. Protože měl 50 tisíc slevu (5tileté auto za 80 tisíc) a jasný původ a garantovaný nájezd. Ale koupit nějakého diesla někde v bazaru, tak je s velkou pravděpodobností stočený na polovinu a možná i bouraný. Jinak kámoš se mě tehdy ptal na můj názor jestli do toho má jít. Ta jsem mu říkal že má proti benzínu riziko, že mu něco z těhle "klasických" věcí odejde. Ale že vzhledem k původu a slevě od tchána bych do toho asi taky šel. On nakonec, že tyhle řěci o čerpadlech, turbech apod. jsou stejně jen vyjímky a fámy, že diesl vydrží víc...


Ano, těch 50 tisíc a auto s "pamětí" je lákavá pobídka, s tím bych asi taky bojoval. Nicméně je vidět, že prostě cca 250 reálných tisíc km může být klidně startovní čára. U benzínu třeba taky, ale všechno tak za 1/2 - 1/3 a v podstatě je vstřiky a spojka, maximálně čerpadlo.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Thursday 21.02.2013 11:01, RE: Stejné ceny???
David V posted by:
Petr S posted by:
David V posted by:
Petr S posted by:
pohanka posted by:
Pavlik posted by:
pohanka posted by:
Ceny mi moc podobné i s ohledem na ročník moc srovnatelné nepřipadají. Za stejnou cenu koupím buď luxusní mondeo nebo nejzhuntovanější audinu, ale pozor - bude F TDI a to se dnes bere Osobně bych volil Mondeo s benzínovým 2.0, tam asi chybu nelze udělat. A servis, pokud to nebudete servisovat ve značkovém tak nevím proč by Vás měl někdo natáhnout jen proto, že máte Audi. Automechaniků je hromada a nějakej ten solidní se určitě najde.
S mondeem ve dvoulitrovém benzínu skoro nejde udělat chyba - bohužel lež jako věž. Naprostá většina těchto aut je ojetých do krajnosti nebo je o 30-50 tisíc dražší než porovnatelná nafta. Hledal jsem takový vůz do rodina přes půl roku a ve finále se koupila dvoulitrová nafta 103kw - výběr je neporovnatelně větší. U A6 bych také zvolil naftu, benzíny mají nespolehlivé rozvody, kromě 2,0 TFSI a ten je ve velkém autě nepěkně rozežraný.
Až na té dvoulitrové naftě vyměníte spojku, dvouhmotu, EGR, turbo, vstřiky atd. tak si vzpomenete proč jsou ty benzíny dražší
Kámoš koupil od tchána 5ti leté Mondeo 96 kW, 2003 (50 tisíc pod tržní cenou tak do toho šel). Jasný původ servisované, 200 tkm. Teď má na tacho 270 tisíc. Už měnil spojku. Garážista mu to nejdřív slíbil za 20 tisíc, nakonec to vyšlo na 27 tisíc. V autorizáku by to už o moc asi dražší neměl o záruce nemluvě. A teď mu začalo odcházet čerpadlo. Prý jede na D1 a chcípne mu motor. Takže startuje ve 130 km/h přičemž mu během toho zhasnou světla. No říkal že už to čerpadlo opravovat nebude a koupí brzo něco jiného. Tohle by se mu evidentně s benzínem nestalo. Teda až na vířivé klapky v sání u Mondea. Ale jsou auta co mají stejný benzínový 2.0L jako mondeo a problém s klapkami v sání nemají Každopádně diesla fakt jedině nového a když budu jezdit aspoň 30-40 tkm za rok, jinak ani náhodou.
Takže spojka za 27 tisíc Kč během 70 tkm nám dělá 38 hal/km, což odpovídá litru na spotřebě navíc. Čerpadlo asi nebude finančně lepší, tak to máme další litřík, takže to je přesně ten rozdíl mezi spotřebou 2- litrového benzínu a nafty, ale když to někdo chce, má to mít se vší parádou.A už kašlu na to tady někomu něco radit. Když tady tazatel napíše, že chce investovat 200 tisíc do auta a pak se snaží o roční úsporu na palivu 5 tisíc Kč, přičemž na roční náklad takovýho auta mu asi 50 stačit nebude, na to se dá fakt asi reagovat jak píše tomaskrtek.Psal jsem to v jiným vláknu. S naftou bych při svém provozu ušetřil 7% z celkových nákladů. Těch 7% vnímám, jako příplatek za komfort, který mi nabízí benzínový motor. Pan motor, oproti tomu, co se do aut v poslední době montuje.
No pro kámoše to nebylo těžké rozhodování. Protože měl 50 tisíc slevu (5tileté auto za 80 tisíc) a jasný původ a garantovaný nájezd. Ale koupit nějakého diesla někde v bazaru, tak je s velkou pravděpodobností stočený na polovinu a možná i bouraný. Jinak kámoš se mě tehdy ptal na můj názor jestli do toho má jít. Ta jsem mu říkal že má proti benzínu riziko, že mu něco z těhle "klasických" věcí odejde. Ale že vzhledem k původu a slevě od tchána bych do toho asi taky šel. On nakonec, že tyhle řěci o čerpadlech, turbech apod. jsou stejně jen vyjímky a fámy, že diesl vydrží víc...
Ano, těch 50 tisíc a auto s "pamětí" je lákavá pobídka, s tím bych asi taky bojoval. Nicméně je vidět, že prostě cca 250 reálných tisíc km může být klidně startovní čára. U benzínu třeba taky, ale všechno tak za 1/2 - 1/3 a v podstatě je vstřiky a spojka, maximálně čerpadlo.


Řeknu to jinak, spojka je spotřebák, notabene ve 250 tisících najetých km. Výměnu by v těchto km chtěla pravděpodobně i u benzínu a vyšla by cenově nastejno - benzín má dvouhmotu také.
To mondeo co jsem zmínil má najeto zatím 25 tisíc bez problému. Koupeno od prvního majitele v D, rok 2009, prověřená servisní historie, najeto při koupi doložených 122 tisíc, výbava titanium X. Cenově vyšlo proti "hrubě ojetějším" 2,0 benzínům s poloviční výbavou prodávaným v ČR o 30 tisíc levněji (včetně dovozu a přihlášení). Ale hlavně, bylo z čeho vybírat.....
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 21.02.2013 11:37, RE: Stejné ceny???
Pavlik posted by:
David V posted by:
Petr S posted by:
David V posted by:
Petr S posted by:
pohanka posted by:
Pavlik posted by:
pohanka posted by:
Ceny mi moc podobné i s ohledem na ročník moc srovnatelné nepřipadají. Za stejnou cenu koupím buď luxusní mondeo nebo nejzhuntovanější audinu, ale pozor - bude F TDI a to se dnes bere Osobně bych volil Mondeo s benzínovým 2.0, tam asi chybu nelze udělat. A servis, pokud to nebudete servisovat ve značkovém tak nevím proč by Vás měl někdo natáhnout jen proto, že máte Audi. Automechaniků je hromada a nějakej ten solidní se určitě najde.
S mondeem ve dvoulitrovém benzínu skoro nejde udělat chyba - bohužel lež jako věž. Naprostá většina těchto aut je ojetých do krajnosti nebo je o 30-50 tisíc dražší než porovnatelná nafta. Hledal jsem takový vůz do rodina přes půl roku a ve finále se koupila dvoulitrová nafta 103kw - výběr je neporovnatelně větší. U A6 bych také zvolil naftu, benzíny mají nespolehlivé rozvody, kromě 2,0 TFSI a ten je ve velkém autě nepěkně rozežraný.
Až na té dvoulitrové naftě vyměníte spojku, dvouhmotu, EGR, turbo, vstřiky atd. tak si vzpomenete proč jsou ty benzíny dražší
Kámoš koupil od tchána 5ti leté Mondeo 96 kW, 2003 (50 tisíc pod tržní cenou tak do toho šel). Jasný původ servisované, 200 tkm. Teď má na tacho 270 tisíc. Už měnil spojku. Garážista mu to nejdřív slíbil za 20 tisíc, nakonec to vyšlo na 27 tisíc. V autorizáku by to už o moc asi dražší neměl o záruce nemluvě. A teď mu začalo odcházet čerpadlo. Prý jede na D1 a chcípne mu motor. Takže startuje ve 130 km/h přičemž mu během toho zhasnou světla. No říkal že už to čerpadlo opravovat nebude a koupí brzo něco jiného. Tohle by se mu evidentně s benzínem nestalo. Teda až na vířivé klapky v sání u Mondea. Ale jsou auta co mají stejný benzínový 2.0L jako mondeo a problém s klapkami v sání nemají Každopádně diesla fakt jedině nového a když budu jezdit aspoň 30-40 tkm za rok, jinak ani náhodou.
Takže spojka za 27 tisíc Kč během 70 tkm nám dělá 38 hal/km, což odpovídá litru na spotřebě navíc. Čerpadlo asi nebude finančně lepší, tak to máme další litřík, takže to je přesně ten rozdíl mezi spotřebou 2- litrového benzínu a nafty, ale když to někdo chce, má to mít se vší parádou.A už kašlu na to tady někomu něco radit. Když tady tazatel napíše, že chce investovat 200 tisíc do auta a pak se snaží o roční úsporu na palivu 5 tisíc Kč, přičemž na roční náklad takovýho auta mu asi 50 stačit nebude, na to se dá fakt asi reagovat jak píše tomaskrtek.Psal jsem to v jiným vláknu. S naftou bych při svém provozu ušetřil 7% z celkových nákladů. Těch 7% vnímám, jako příplatek za komfort, který mi nabízí benzínový motor. Pan motor, oproti tomu, co se do aut v poslední době montuje.
No pro kámoše to nebylo těžké rozhodování. Protože měl 50 tisíc slevu (5tileté auto za 80 tisíc) a jasný původ a garantovaný nájezd. Ale koupit nějakého diesla někde v bazaru, tak je s velkou pravděpodobností stočený na polovinu a možná i bouraný. Jinak kámoš se mě tehdy ptal na můj názor jestli do toho má jít. Ta jsem mu říkal že má proti benzínu riziko, že mu něco z těhle "klasických" věcí odejde. Ale že vzhledem k původu a slevě od tchána bych do toho asi taky šel. On nakonec, že tyhle řěci o čerpadlech, turbech apod. jsou stejně jen vyjímky a fámy, že diesl vydrží víc...
Ano, těch 50 tisíc a auto s "pamětí" je lákavá pobídka, s tím bych asi taky bojoval. Nicméně je vidět, že prostě cca 250 reálných tisíc km může být klidně startovní čára. U benzínu třeba taky, ale všechno tak za 1/2 - 1/3 a v podstatě je vstřiky a spojka, maximálně čerpadlo.
Řeknu to jinak, spojka je spotřebák, notabene ve 250 tisících najetých km. Výměnu by v těchto km chtěla pravděpodobně i u benzínu a vyšla by cenově nastejno - benzín má dvouhmotu také. To mondeo co jsem zmínil má najeto zatím 25 tisíc bez problému. Koupeno od prvního majitele v D, rok 2009, prověřená servisní historie, najeto při koupi doložených 122 tisíc, výbava titanium X. Cenově vyšlo proti "hrubě ojetějším" 2,0 benzínům s poloviční výbavou prodávaným v ČR o 30 tisíc levněji (včetně dovozu a přihlášení). Ale hlavně, bylo z čeho vybírat.....


Taky se do rodiny koupilo Mondeo s chrochtou, protože aktuálně benzíny nebyly. Třeba taky nebude mít problémy, ale nevěřím tomu, jezdí krátký trasy po městě, FAP se určitě ozve.
Apropos já dvouhmotu nemám a komplet spojka je za 7 tisíc...
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Thursday 21.03.2013 18:34, Re:
Dobrý den. Pokud opravdu netrváte na pohonu všech kol quattro, potom bych Vám píše doporučil Forda Mondeo s benzínovým motorem. Jednak bude mít méně najeto a také dokáže nabídnout prakticky stejné svezení. Benzínové Mondeo bude velmi spolehlivé a když už se něco pokazí, náhradních dílů za přijatelné ceny je dostatek.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.