0
back
 

diskuze k tématu: A6 3.0 TDi vs 3.0 tfsi po facelift od 2008

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 09.09.2014 19:01, A6 3.0 TDi vs 3.0 tfsi po facelift od 2008
Dobry den,

Potrebuj poradit mezi A6 sedan 3.0TDI vs. 3.0 TFSI (obe v quattro) po facelift od konci 2008, co by bylo lepsi.
Rocne najedu cca. 25t km, 70-80% po praze a zbytek po dalnici v nemecku, muzu dat kolem 400t kc +- neco na pripadny servis, nechci 4 nebo 8 valce protoze 6 valec je pro me dostacujici a jenom v automatu.
Dotazi ktere chci vedet:
- 3.0 TFSI realny konzumace ve meste a dalnice.
- vyhnout se airmatic (vzduchovy podvozek)?
- zivotnost Automat.
- spolehlivost vstriku v TDI
- jine veci ktere trapi koncernove vozy...

Dekuji
Jan
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Tuesday 16.09.2014 22:37, RE:
Dobrý den. Váš roční nájezd je hraniční pro volbu motorizace, vzhledem k provozu převážně po městě doporučuji benzínový motor. V městském provozu očekávejte spotřebu okolo 12-13 litrů benzínu na 100 km, při klidné jízdě mimo město potom cca 10. Vzduchový podvozek představuje u ojetiny vyšší riziko drahé výměny některé z jeho součástí. Automatické převodovky jsou při správné údržbě a zacházení velmi spolehlivé, vstřikovače u dieselu by v případě tankování kvalitního paliva měly vydržet cca 250-300 tis. km.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Wednesday 17.09.2014 08:06, těžké rozhodování
teoreticky vychází líp pro tento provoz benzín, ale s 3.0 TFSI jsou malé zkušenosti a v žádném případě to není jednoduchý motor. To už je lepší 4.2 V8, spotřeba bude jen trochu vyšší, ale motor je to spolehlivý. Asi bych nešpekuloval a šel do 3.0 TDI. Na dnešní poměry je to motor povedený a při správné údržbě vydrží. Výběr je daleko vyšší a jsou s ním v servisech zkušenosti. Na vzduch bych se vykašlal. U nového auta, resp.do 5 let stáří je to super věc, ale pak už začíná postupné trápení. Nejde o to, že by ho audi neumělo udělat, ale prostě podléhá taky časovému a kilometrovému opotřebení. A6 je na rozumných kolech dostatečně pohodlná i tak.
respond
Ne321
number of posts196
date of registration02.07.2013
Wednesday 17.09.2014 10:30, RE: A6 3.0 TDi vs 3.0 tfsi po facelift od 2008
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobry den, Potrebuj poradit mezi A6 sedan 3.0TDI vs. 3.0 TFSI (obe v quattro) po facelift od konci 2008, co by bylo lepsi. Rocne najedu cca. 25t km, 70-80% po praze a zbytek po dalnici v nemecku, muzu dat kolem 400t kc +- neco na pripadny servis, nechci 4 nebo 8 valce protoze 6 valec je pro me dostacujici a jenom v automatu. Dotazi ktere chci vedet: - 3.0 TFSI realny konzumace ve meste a dalnice. - vyhnout se airmatic (vzduchovy podvozek)? - zivotnost Automat. - spolehlivost vstriku v TDI - jine veci ktere trapi koncernove vozy... Dekuji Jan


Benzinovy trilitr Audi je pomerne nesmyslna motorace, protoze zere jako prokopnuty, je extremne slozity (prime vstrikovani, turbo, kompresor) a pritom dynamika je sice pekna, ale ne zasadne jina nez u vyrazne jednodussich sestivalcovych atmosfer. Osobne bych rekl, ze by Audi udelalo lepe, kdyby do svych aut prevzalo misto 3.0TFSI osvedcenou 3.6FSI montovanou do nizsich koncernovych vozidel typu Passat, ktera ma obdobnou dynamiku, nizsi spotrebu a je vyrazne jednodussi.
Predrecnikem uvadena spotreba je z rise snu. Realna spotreba mimo mesto se u tohohle motoru pohybuje kolem trinacti litru. Na spritmonitor.de je prumerna spotreba uvedena jako 12.8 litru na sto s tim, ze nikdo ze skoro dvaceti majitelu nedokazal jezdit pod deset a pul litru. Ve meste pak bude spotreba kolem sestnacti litru.
Vzduchovy podvozek neni zasadni problem, pokud nekoupite extremne ojete auto, tak s nim nebyvaji problemy a pokud uz se neco stane lze nahradni dily sehnat z aftermarketu za relativne rozumne penize.
Zivotnost automatu je slusna, je tam normalni ZFko, zadny velky problem, pokud problem je pak relativne levne repasovatelny.
Vstriky TDI uz u novejsich 3.0TDI nejsou zasadnim problemem, skoro bych se vice bal o FSI vstriky prave u toho 3.0TFSI.
Celkove motorace 3.0TFSI nedava v porovnani s 3.0TDI zadny smysl ani servisne ani nakladove, jedinym duvodem pro koupi muze byt masivni uspora na kupni cene, protoze ty trilitry nikdo nechce a tak jsou proti TDIckum za ceny o sto az dveste tisic nizsi.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.