0
back
 

diskuze k tématu: Prostorné a úsporné auto do max. 150 tis.

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, ostatní, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, ostatní, zábava, život za volantem, ostatní, typ vozidla, osobní, volná diskuze
Priest22
number of posts3
date of registration21.12.2016
Wednesday 21.12.2016 15:56, Prostorné a úsporné auto do max. 150 tis.
Zdravím a přeji pěkný den,

věřím, že takovýchto podobný dotazů je zde ve fóru více než dost, ale přišlo mi jednodušší napsat nový dodat a případně požádat o odkaz, kde se již podobné téma řešilo, než zde dané podobné téma vyhledávat.

Má situace je taková, že v současnosti jezdím Fiatem Mareou 1.8, Weekend což je pro mě (i když tomu někteří nebudete věřit) opravu výborné, pohodlné a spolehlivé auto, jediný její problém je ten, že nemá problém si vzít v kombinované spotřebě 8-9 litrů na 100 km. A jelikož jsem se na podzim přestěhoval a začal jezdit cca 1200 - 1500 km měsíčně začalo mi být docela nepříjemné nechávat na čerpacích stanicích každý měsíc značný balík peněz. Z toho důvodu jsem se rozhodl, že bych se podíval po něčem úspornějším, ale zároveň stejně prostorným jako je Fiat.
Také je pro mě důležité, aby to bylo něco spolehlivého. I když jsem s Fiatem maximálně spokojen (až na spotřebu), netroufl bych si ho koupit v naftě, žádný fiat.
Cenu bych si představoval kolem 100 tis., maximální strop je opravdu 150 tis.
Co se týče spotřeby, byl bych rád, kdyby se kombinovaná pohybovala kolem max. 6 litrů nafty na 100 km.

V současnosti jsem se již byl projet a uvažuji o následujících autech:

Audi A4 (B6), rok 2000 a mladší, 1.9 TDI 96 kW
VW Passat (B5), rok 2000 a mladší (po faceliftu), 1.9 TDI 96 kW
Mercedes-Benz C (W203), rok 2004 a mladší (po faceliftu), 200 CDI

Samozřejmě jsem koukal i na jedničkové a dvojkové Octavie v 1.9 TDI, ale trošku mi vadí, že jí má každý a i když je to po rozumové stránce určitě výborné auto, přijde mi trošku nudné a také mi trochu vadí, že v případě Octavie se majitel neptá, jestli mu jí ukradnou, ale kdy mu jí ukradnou.

Jsem otevřen všem vašim návrhům, ať už naftovým či benzínovým a předem za ně děkuji.

Přeji pěkný zbytek dne a krásné svátky.
respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Wednesday 21.12.2016 17:07, RE: Nastupce
Zdravim. V tomhle pripade si myslim, ze by mela uz i smysl nafta. Predpokladam, ze tech 1200-1500 km/mesic je hlavne mimomesto.

Navic pokud chcete podobne prostorny auto, s benzinem se na nizsi spotrebu tezko dostanete. Uz jsem tu na foru cetl x krat chvalu na motory JTD, tak nevim, jestli je naftak od fiatu tak hrozna volba.

Dva znami byli maximalne spokojeni se spolehlivosti tak ekonomikou provozu na Peugeot 407 SW 2.0HDi, a BMW 530d E46 - Peugeot byl kupovany jako lehce jety, majitel ho mel 5 let, a krome koroze v kontaktech zadniho svetla, a fail LCD displeje v palubce bez problemu. Najel cca 150k km defakto jen s udrzbou.

U BWM byl jen problem s unikem chladiva z klimatizace, a (je to verze touring) netesnost vzduchoveho odruzeni zadku. jinak OK, taky denne v provozu nekolik let.

Urcite se ale pouzivalo vic verzi tech motoru, a fakt netusim, jaky byly v tech zminenych autech. Nekdo znalejsi urcite doplni.

Super usporny bylo Mondeo Mk2 s 1.8TD Endura-de (jediny diesel ktery jsem vlastnil) ale to uz je spis veteran
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Thursday 22.12.2016 09:16, Re:
Pokud Marea slouží a jezdí bez problémů, tak si ji nech... Za 100 tisíc žádnej spolehlivej nafťák nekoupíš. Pokud je tvoje auto opravdu v dobrým stavu, tak cokoliv co koupíš za 100k bude přinejlepším v polovičním stavu... Takže bys dával auto do kupy a do stavu kterej by se ti líbil a jedinej rozdíl by byl ten, že bys ty prachy nenechal na benzince, ale jinde...
Fiatí JTD patři k tomu lepšímu, co na naftu jezdí. V Maree budou ještě staré verzenapř. bez filtru pevných částic. Oproti benzínu to ale bude krok zpět co se týče hlučnosti, kultivovanosti...
Z toho co jsi napsal jako o nástupcích bych já osobně zapoměl na všechno... Koncern bude předraženej a to riziko krádeže tam visí podobně jako u oktávky...
Deset let starej Benz za 100k bude ekonomická past...
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Thursday 22.12.2016 09:56, Prostor
Záleží na potřebách prostoru. Pokud skutečně potřebujete prostor a zároveň chcete spolehlivost, obávám se, že vaše prostředky jsou nedostatečné. Takové auto na trhu v podstatě není s výjimkou pár exotů. Pokud by to vyhovovalo prostorově, kouknul bych po Toyotě Prius. Má to samé výhody, pozitiva a sociální jistoty, jenom to není tak prostorné.
respond
Martin72
number of posts82
date of registration30.09.2016
Thursday 22.12.2016 10:06, nebo jinak
Ještě by tu byla druhá možnost a to pořídit si k Máře nějakou rychlejší nákupní tašku. Ve vhodné motorizaci by se měla vejít cca do těch 6l/100km. Jednoduchá benzínová atmosféra s objemem od 1,2-1,4l euro 3 s váhou okolo tuny. Cena takového zachovalého kousku s nájezdem 100-150t km by se mohla motat někde okolo 50 tisíc.
respond
lukas.01
number of posts10
date of registration23.12.2008
Thursday 22.12.2016 11:10, RE: Re:
KoobaS posted by:
Pokud Marea slouží a jezdí bez problémů, tak si ji nech... Za 100 tisíc žádnej spolehlivej nafťák nekoupíš. Pokud je tvoje auto opravdu v dobrým stavu, tak cokoliv co koupíš za 100k bude přinejlepším v polovičním stavu... Takže bys dával auto do kupy a do stavu kterej by se ti líbil a jedinej rozdíl by byl ten, že bys ty prachy nenechal na benzince, ale jinde....

Přesně tak, jestli je Marea OK, tak si ji nechat, dát do ní LPG (investice za cca rok a půl zpátky) a pak jezdit levněji jak s naftou.
respond
sheogorath
number of posts527
date of registration27.05.2016
Thursday 22.12.2016 11:25, RE
Ja bych spis podle dotazu tipnul, ze tohle tazatel slyset nechce. Chce si udelat radost novym autem
respond
Priest22
number of posts3
date of registration21.12.2016
Thursday 22.12.2016 11:48, RE
Děkuji za příspěvky.

Nepsal jsem, že je Marea v pořádku, ale pouze, že jsem s ní spokojen a že je spolehlivá. Problém je v tom, že si Fiat již nerozumí s STK, která mu končí v červnu a jsem si téměř jist, že znovu již neprojde. Motorově je v pořádku, ale už kvete více než je zdrávo a kontrolky si už tak nějak blikají jak chtějí a nevěřím, že by po tom, co se po Novém roce mění pravidla STK měla šanci projít. To je další důvod proč koukám po něčem jiném.

Také jsem však začal uvažovat o LPG. Již jsem nalezl dva inzeráty, na které se jedu dnes podívat. Jedná se o Octavii 1.8 20v v LPG a BMW 323i v LPG. Také se dnes jedu podívat na Ford Mondeo 1.8 TDCI, rok výroby 2007.
respond
Hotelix
number of posts4
date of registration17.10.2016
Thursday 22.12.2016 15:55, S tou cenou..
LPG bude dobrá volba, akorát bacha na expiraci nádrže, netěsnosti a tak. Oktávka měla s tím 20V problémy sama o sobě, tak nevím nakolik jí LPG ke hledané spolehlivosti pomohlo. A BMW, tam bych se zase bál ceny dílů. Přikláním se k Toyotě Prius jedničkové generace, třeba rok 2006, kde už byly vyřešeny problémy náběhových roků. Neskutečně spolehlivé a levné na provoz. Ale hledal bych v Německu, tady bych se bál, co s tím autem na cestě z Itálie provedli. Hrozba drahé opravy je v podstatě jen výměna baterie, což vyjde srovnatelně jak výměna kdejakého dražšího dílu v naftový 1.9.
respond
PatM
number of posts199
date of registration07.08.2016
Thursday 22.12.2016 19:13, Nafta
Jestli chceš naftu tak si ji klidně kup. Jelikož tady nikdo neví jaký konkrétní kus vybereš tak těžko soudit jestli to bude servisně dražší než benzín nebo ne. Vykašlal bych se na všechny TDI z koncernu, Mercedesy a další prémii... Fiata v naftě bych se nebál, ale klidně můžeš sáhnout po nějakém Citroenu, Peugeotu s 2.0HDI, Laguně nebo Oplu

LPG rozhodně nemusí vyjít servisně levněji jak nafta, protože bude hodně záležit jaký jouda ho tam montoval a jestli je vůbec dostatečně kvalitní základ od výrobce
respond
Priest22
number of posts3
date of registration21.12.2016
Thursday 22.12.2016 21:48, RE
Dnešní návštěva autobazarů přinesla nakonec nečekanou možnost a to Volvo V50 2.0D, která mě zaujalo hned na první pohled, v autě jsem se cítil velmi dobře a jízda byla velmi příjemná.
Pouze o tomto autě moc nevím, a nevím ani nic o spolehlivosti dané motorizace.
Doporučili byste tento vůz?
respond
gepardo
number of posts129
date of registration19.10.2014
Thursday 22.12.2016 22:49, LPG
Mám zkušenosti s jedničkovou oktou, 2.0 benzín, nechal jsem ji zastavět do plynu a velká spokojenost. Jezdil jsem delší trasy do Německa. Při klidné jízdě spotřeba 8-9, v plynu 9-10. Rozdíl v ceně si spočítej. Pořídit do ní plyn mě stálo kolem 25.000, ale tento motor je na klidnou jízdu, má jen 115 koní. Ale zase najede dost. Auto jsem prodával, když mělo najeto 320.000 km. Dneska má bohatě přes 400 t a jezdí pořád. Pokud bys uvažoval o této alternativě, koupil bych JEN benzín a plyn si nechal zamontovat v renomované dílně. Přeji lovu zdar.
respond
Projectigi
number of posts32
date of registration17.12.2008
Friday 23.12.2016 12:21, Volvo V70 D5
Ahoj, doporučuji nějakou V70 s D5, model P26 místa habakuk, motor s manuální převodovkou vezme do 6,5l nafty na 100km, a když seženeš verzi se 136kW výkonem, tak se Ti pojede jako královi. Spolehlivé, prostorné, pohodlné. Nevhodné do města, je to kus auta, nemá rádo ostré zatáčky, kam se mnohdy musí najíždět jak s náklaďákem.
respond
cobo
number of posts43
date of registration05.03.2015
Friday 23.12.2016 12:49, Nechat si stávající
Taky souhlasím s názorem že se mi jeví rozumnější si prostě stávající auto nechat. Ono 1500km měsíčně není zase tak moc. Je to je 18tis za rok...a to při rozdílu spotřeby řekněme 2l dělá cca 13tis Kč. Takže pokud ti jinak auto vyhovuje tak neřeš. Sem na tom podobně akorát s 407 sw. je to 2.0 benzín takže něco do 9l/100km, ale jinak auto bez problému a tak ho prostě nevyměním.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.