0
back
 

diskuze k tématu: A4 B8.5 2.0TFSI / 3.0TFSI - Spotreba - udrzba

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, dovoz vozidel
Thurg
number of posts2
date of registration24.03.2024
Sunday 24.03.2024 21:52, A4 B8.5 2.0TFSI / 3.0TFSI - Spotreba - udrzba
Dobrý den, zvažuji koupi Audi A4 B8.5(2013 - 2015) s rozpočtem ~20 k€. Můj roční nájezd je ~12000 km z toho cca 50% ve městě. A přecházím z atmosféry Fordu 1.4 spotřeba 7.7/100 a rád bych něco pohodlneho na delší trady. Moje představa je bezinovy motor 2.0 TFSI s Quatro. Rád bych se vynul dieslu protože odpadá Ad-blue a DPF v závislosti převážně jidne ve městě diktatu EU. Auto mám v plánu si ponechat delší dobu(cca 5 -10 let). Zahlédl jsem v německé nabídce dokonce motory 3.0TFSI s kompresorem v mé cenové relaci. Tak by mne zajímal rozdíl ve spotřebě 2.0 vs 3.0 a zároveň v ceně údržby(rozvody,pumpa...atd). O kolik je 3.0 TSFI dražší na údržbu a spotřebu? Budu rád za vaše doporučení a feedback.
S pozdravem Martin
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Monday 01.04.2024 06:41, RE: A4 B8.5 2.0TFSI / 3.0TFSI - Spotreba - udrzba
citation:
reakce na: Thurg, 24.03.2024 21:52 (Dobrý den, zvažuji koupi Audi ...)


Pokud se chcete vyhnout problémům s emisními systémy u dieselů, protože jezdíte hodně po městě, a přitom si vybíráte mezi přímovstřikovými benzíny, tak si moc nepomůžete. Přímovstřiky hodně karbonují při nízké zátěži (ve městě) a při krátkých jízdách ještě navíc ředí olej benzínem.
2,0 TFSI s quattro pojede ve městě kolem 10 litrů mimo město 7-8 litrů, 3,0 TFSI za 12-13 ve městě a 8-10 mimo něj.
Ale na rovinu, pokud se ptáte na provozní náklady, tak na takové auto nemáte peníze. Ty motory mají dost problémů a poctivý servis ani opravy nejsou levné. Jenom ty rozvody stojí balík. Motor je podélně, řetězový rozvod zezadu = při výměně se demontuje motor z auta, odpojuje převodovka, ..... Pokud vám to bude dělat dobrý kamarád (jen za cenu práce) a použije kvalitní díly, tak to bude kolem 70 tisíc korun. Pokud kamaráda nemáte, přidejte si dalších 20-30 tisíc.
respond
Thurg
number of posts2
date of registration24.03.2024
Tuesday 02.04.2024 00:24, RE: RE: A4 B8.5 2.0TFSI / 3.0TFSI - Spotreba - udrzba
citation:
reakce na: Pavlik, 01.04.2024 06:41 (Pokud se chcete vyhnout problé ...)


Děkuji za odpověď, je mi jasné že údržba a práce na takovém autě nejsou levné. Těch ~100k kč jsem někde četl u A4 také jen nebylo popsánu na kterém motoru to bylo děláno. Zároveň pokud se nepletu tak interval na rozvody je 200k km, pokud tedy nezačnou chrastit dříve. A dekarbonizace nějakých 18k kč a u 3.0 TFSi je ještě potřeba měnit řement na kompresor. Pokud jsem nastudoval správně tak A4 v 2.0TFSI po faceliftu najezdí 2xx xxx km se základní údržbou, to se mi zdá velice slušné a spolehlivé. Někde jsem vyčetl že potom nastává i únava podvozku a další srandy.
Ještě jestli bych se mohl zeptat tak v generaci B9 ty motory 2.0 TFSi už mají kombinaci primeho/neprimeho vstřikování a neměly by mít problémy s tím karbonem ? A zároveň by mne zajímalo zda se dá softwarově vypnout "Lane assist" který sahá do řízení a z důvodů norem EU je vždy zapnutý při nastartování ?
Ještě jednou děkuji za odpověď.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Tuesday 02.04.2024 16:44, RE: RE: RE: A4 B8.5 2.0TFSI / 3.0TFSI - Spotreba - udrzba
citation:
reakce na: Thurg, 02.04.2024 00:24 (Děkuji za odpověď, je mi jasné ...)


Začnu od konce.
Line Assist se u starších aut do (tuším) roku 2020 dá vypnout v nastavení a zůstává vypnutý. U novějších se musí vypnout přes VAG diagnostiku, ale auto tím porušuje homologační podmínky = vypnutí je nelegální (oficiálně ).
Kombinace přímého a nepřímého vstřikování u TFSI není moc účinná a motor stejně karbonuje. Sice o něco méně, podle jízdních podmínek o nějakých 20-40%, ale pořád problém s karbonem zůstává.
Servisní interval řetězových rozvodů se někdy uvádí kolem 250 tisíc km. Automobilkou není stanoven. Těch 250 tisíc se ale rozvody dožijí pouze v případě, že auto dostávalo kvalitní olej maximálně každých 15 tisíc kilometrů. Pokud jezdí na longlife, vydrží max 150-200 tisíc. Odejdou totiž hydraulické napínáky a kluzné plochy (plastové) řetězů. Výměna u 2,0 TFSI je levnější, rozvody na ní jsou na přední straně motoru. Ale pořád jsou tam elektronické senzory, které se v drtivé většině případů mění také. Každopádně byste se měl vejít i s řemenem příslušenství a vodní pumpou do 50 tisíc. U 3,0 TFSI jsou rozvody kolem těch 100 tisíc, je tam nutná demontáž motoru a odpojení převodovky.
S řetězy se samozřejmě mění i řemen příslušenství a vodní pumpa na přední části motoru. Tato sestava se reálně mění už kolem 120 tisíc, protože začne téct vodní pumpa.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.