0
back
 

diskuze k tématu: Audi A2 concept: nové informace a fotografie

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 13.09.2011 10:54, Nulové emise
Kdy už KONEČNĚ i velice erudovaní autoři (např. pan autor tohoto článku) v souvislosti s elektromobily přestanou používat termín NULOVÉ EMISE !!!

Je to zcela nepravdivé, zavádějící, ... . "Nulovost emisí" se týká jak spotřeby EE pro vlastní provoz (ta v podstatě zůstane potřebná vždy a EE zcela jistě bez emisí či dalších nákladů (JE) doposud vyrobit neumíme a při TEORETICKÉM přechodu na pohon vozidel bude potřeba EE pro tato vozidla jistě dosti vysoká - to také zatím nikdo neodhadoval), tak samozřejmě i VÝRAZNĚ vyšší energetické či finanční náročnosti vlastní výroby elektromobilů - akumulátory, ušlechtilejší materiály (hliníkové slitiny, kompozity, ... ) - tato složka se bude časem jistě snižovat (technologický pokrok, masovost výroby, ... ).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 13.09.2011 10:57, RE: Nulové emise
pase posted by:
Kdy už KONEČNĚ i velice erudovaní autoři (např. pan autor tohoto článku) v souvislosti s elektromobily přestanou používat termín NULOVÉ EMISE !!!

Je to zcela nepravdivé, zavádějící, ... . "Nulovost emisí" se týká jak spotřeby EE pro vlastní provoz (ta v podstatě zůstane potřebná vždy a EE zcela jistě bez emisí či dalších nákladů (JE) doposud vyrobit neumíme a při TEORETICKÉM přechodu na pohon vozidel bude potřeba EE pro tato vozidla jistě dosti vysoká - to také zatím nikdo neodhadoval), tak sam...
Ještě jsem pozapomněl do základního výčtu zahrnout alespoň další základní pohled, a to životnost. Kolik tisíc km se asi tak dá ujet na jednu sadu akumulátorů?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 13.09.2011 11:37, RE: Nulové emise
pase posted by:
Kdy už KONEČNĚ i velice erudovaní autoři (např. pan autor tohoto článku) v souvislosti s elektromobily přestanou používat termín NULOVÉ EMISE !!!

Je to zcela nepravdivé, zavádějící, ... . "Nulovost emisí" se týká jak spotřeby EE pro vlastní provoz (ta v podstatě zůstane potřebná vždy a EE zcela jistě bez emisí či dalších nákladů (JE) doposud vyrobit neumíme a při TEORETICKÉM přechodu na pohon vozidel bude potřeba EE pro tato vozidla jistě dosti vysoká - to také zatím nikdo neodhadoval), tak sam...
Tak tak, souhlas. Zaujalo mě to řízení a brzdění po drátě. Nevíte někdo jak jsou tyhle životně důležité systémy vyřešené pro případnou poruchu? U brzd mě napadá, že při poruše asi samočinně zabrzdí - třeba jako u tatrovky, kde bez tlaku vzduchu v okruhu neodbrzdíte, čili nejedete. Ale u řízení mě nic nenapadá..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 13.09.2011 14:30, Čistě elektricky ...
Článek jsem sice celý nečetl, ale na první pohled mě vždycky u podobných textů upoutá slovní spojení "čistě elektricky", které se i tady vyskytuje nejméně dvakrát. Sice to znamená, že vozidlo je poháněno výhradně elektricky, ale čtenáři to automaticky podsouvá názor, že elektromobil je prostě čistý stroj, a proto je eko, cool a in Na slovní spojení "čistě benzínově" nebo "čistě spalovacím motorem" totiž hned tak v médiích nenarazíme, že pane redaktore?

Ono je dobré si uvědomit, že elektromobil je vozidlo s poměrně specifickým druhem použití zejména pro kratší trasy ve městech a jejich okolí, kde je přínosem lokální snížení emisí v ovzduší. Samozřejmě je potřeba el. energii někde "vyrobit" a do toho auta dostat, což s sebou nese nějaké ztráty. Rovněž likvidace akumulátorů na konci jejich životnosti asi nebude mít s ekologií moc společného. Ale kdo by se tím zabýval, když "ta elektřina mámo skoro nic nestojí" (i na to jednou dojde, jen co se elektromobily víc rozšíří) a jsou tady zájmové skupiny bojující za státní dotace.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 13.09.2011 14:32, RE: Nulové emise
ivan2 posted by:
Tak tak, souhlas. Zaujalo mě to řízení a brzdění po drátě. Nevíte někdo jak jsou tyhle životně důležité systémy vyřešené pro případnou poruchu? U brzd mě napadá, že při poruše asi samočinně zabrzdí - třeba jako u tatrovky, kde bez tlaku vzduchu v okruhu neodbrzdíte, čili nejedete. Ale u řízení mě nic nenapadá..
Systém drive-by-wire funguje podobně jako u letadel (tady se to jmenuje fly-by-wire):

http://en.wikipedia.org/wiki/Fly-by-wire
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 13.09.2011 14:33, RE: Nulové emise
pase posted by:
Ještě jsem pozapomněl do základního výčtu zahrnout alespoň další základní pohled, a to životnost. Kolik tisíc km se asi tak dá ujet na jednu sadu akumulátorů?
Životnost sady akumulátorů bývá plánována na celou dobu plánované životnosti elektromobilu, což bývá kolem 100-150 tisíc km.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 13.09.2011 17:01, RE: Nulové emise
AnderN posted by:
Životnost sady akumulátorů bývá plánována na celou dobu plánované životnosti elektromobilu, což bývá kolem 100-150 tisíc km.
Elektrická energie je poměrně kvalitní, proto nevidím důvod pro životnost pouhých 150 tisíc km. Elektromotor je poměrně spolehlivý stroj s vysokou hodnotou MTBF, nezatížený rázy vlivem běhu nevyvážených hmot při běžném provozu. Přenos sil ze statoru na rotor se děje bezkontaktně. Odpadají problémy s postupným poklesem účinnosti vlivem zanášení karbonem.Oproti konvenčnímu spalovacímu pohonu by měl mít několikanásobně vyšší životnost, a to i zejména přihlédnutím k ceně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 13.09.2011 18:58, Proudy
"Audi A2 concept je navržen také pro využívání technologie bezkontaktního nabíjení."
Jak je to myšleno? Pomocí magnetického pole? To by byla hodně pokročilá technologie :)
Díky za odpověď.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 13.09.2011 19:20, RE: Proudy
Dolly posted by:
"Audi A2 concept je navržen také pro využívání technologie bezkontaktního nabíjení."
Jak je to myšleno? Pomocí magnetického pole? To by byla hodně pokročilá technologie :)
Díky za odpověď.
Tak jsem to našel. Je to fakt pomocí magnetického pole. (jednoduchá cívka a magnetická indukce). Zajímalo by mě jestli existujou normy pro škodlivost magnetických polí na biologické tkáně. Připadá mi to horší než mít mikrovlnnou BTS v domě. Jedinnou výhodou je že Ti čas v garáži bude ubíhat trochu pomalejc.
Ale teď vážně. Bez dlouholetých výzkumů tohle narvat do baráku mi připadá jako naprostá šílenost. A nebo Nám budou tvrdit že je to dokonce zdravý, jako cigára v 50-tých letech. Skandální, ale lidi to budou chtít.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 13.09.2011 21:07, RE: Nulové emise
AnderN posted by:
Systém drive-by-wire funguje podobně jako u letadel (tady se to jmenuje fly-by-wire):

http://en.wikipedia.org/wiki/Fly-by-wire
No jo, ale u letadel je pokud vím snad vše důležité zálohováno, čili pokud vypadne hlavní systém, musí to fungovat aspoň částečně se záložním. Viz. to řízení, má v letadlech i mechanickou vazbu, jestli se nepletu.. Aspoň pokud si vzpomínám na seriál let. katastrofy, když piloti přišli o tlak v hydraulice, šlo trochu řídit vlastní silou. I když moc dobře ne
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.09.2011 15:11, RE: Nulové emise
David V posted by:
Elektrická energie je poměrně kvalitní, proto nevidím důvod pro životnost pouhých 150 tisíc km. Elektromotor je poměrně spolehlivý stroj s vysokou hodnotou MTBF, nezatížený rázy vlivem běhu nevyvážených hmot při běžném provozu. Přenos sil ze statoru na rotor se děje bezkontaktně. Odpadají problémy s postupným poklesem účinnosti vlivem zanášení karbonem.Oproti konvenčnímu spalovacímu pohonu by měl mít několikanásobně vyšší životnost, a to i zejména přihlédnutím k ceně.
Teď tomu úplně nerozumím. Elektrická energie je elektrická energie. Jak se pozná, jestli je více nebo méně kvalitní? A jak to souvisí s životností akumulátorů?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.09.2011 17:01, RE: Nulové emise
AnderN posted by:
Teď tomu úplně nerozumím. Elektrická energie je elektrická energie. Jak se pozná, jestli je více nebo méně kvalitní? A jak to souvisí s životností akumulátorů?
Na rozdíl od spalovacího motoru je elektomotor vystaven menší nepřízni okolí při převádění elektrické energie na mechanickou. Přenos je bezkontaktní a deteriorace probíhá velmi pomalu. životnost akumulátorů právě shazuje tuto koncepci, která sama o sobě je mnohem životnější než spalovací motor. Prostě je akumulátor nejslabším článkem a jeho životnost je odhadem 4x nižší než možná (dosažitelná) životnost pohonu. Takhle jsem to myslel.
respond




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.